Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Csapatépítés az 1.b-ben

2009.05.21

Kép Csapatépítés, önismeret a kisgyerekeknél
"...2 hónapja vezettük be az 1. b osztályban azt a konfliktuskezelő játékot, amiről beszámolok.
Lényege, hogy a gyerekek jobban megismerjék egymást, nyitottabbá váljanak az új dolgok iránt, növekedjen az önbizalmuk, felismerjék, és megtanulják kezelni konfliktusaikat. Az egész dolog egy játékkal indult, körberaktuk a székeket, leültünk, és egyszerű csapatépítő játékokat játszottunk. A gyerekeknek nagyon tetszett, így egy hét múlva megismételtük. A második alkalom végére felismertük, hogy egy valós igényt elégítünk ki. A gyerekeknek szüksége van arra, hogy kötetlenül, de mederben tartva beszélgessenek egymással, kifejezhessék gondolataikat, szükségük van arra, hogy a többiek meghallgassák őket. Így magától értetődően tovább folytattuk a programot, melyet az osztályfőnök is támogatott, annak ellenére, hogy egyáltalán nem része a mai tanrendnek egy ilyen jellegű foglalkozás.
Nagyon fontosnak érzem az osztályfőnök támogatását, mert nélküle sehol nem adódna talaj ahhoz, hogy ilyen körben alkalmazhassuk ezt a módszert.
A tervezett 2 órás foglalkozások végére mindig maradt befejezetlen téma, így elgondolkodtunk azon, mivel tudnánk még jobban intimmé, és közössé tenni ezeket az alkalmakat. Mivel a közös asztalnál elfogyasztott közös étkezések bizonyítottan kapcsolatépítő és kapcsolatmélyítő erővel bírnak, ezért megpróbáltunk egy közös tízórait bevezetni. Összetoltuk az asztalokat, egy nagy tálcán szendvicseket készítettünk, rengeteg zöldséggel, és innivalóval, ami mellesleg egészséges is- nekem nagyon fontos az egészséges táplálkozás és életmód megismertetése a gyerekekkel.
A gyerekek szívesen ültek le egy asztalhoz, és falatozás közben önmaguktól kezdtek el beszélgetni családjaikról, élményeikről. Első alkalommal mi is csodálkozva figyeltük, hogy valóban milyen közösségépítő ereje van egy ilyen körbeülős tízórainak.
A kötetlen tízóraizás után már feloldódva ülnek le a gyerekek a székekre körbe, így sokkal hamarabb tudunk ráhangolódni a játékra.
2 alkalommal konkrét konfliktusok is terítékre kerültek, melyekre közösen próbáltuk megtalálni a mindkét fél- tehát sértő és sértett- számára is elfogadható jóvátételt. Hihetetlen volt, ahogy ezek a kicsi gyerekek felnőttek módjára viselkedtek a jóvátételi megbeszéléseken, ötleteket adtak a feleknek, támogatták őket. Egy komplett jóvátételi tárgyalás szintjén sikerült megoldani a konfliktusokat, és közösen megoldást találnunk.

Úgy gondolom, hogy ez a fajta játékos foglalkozás hosszútávon megtanítja ezeket a kisgyerekeket arra, hogy nyitottak legyenek egymás felé, beszéljenek érzéseikről, problémáikról egymásnak...."

Gyergyai Krisztina

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.